“İnsanlar hayallerinize gülmüyorsa, hayalleriniz yeterince büyük değil demektir.” Robin Sharma

Yeni blog adresim https://fatihzor.github.io/

3 saniye içerisinde yönlendirileceksiniz...

My new blog address https://fatihzor.github.io/

You will be redirected in 3 seconds...

21 Mayıs 2017 Pazar

Microsoft’ta 12. Gün: Microsoft Azure Stream Analytics & Big Data

Birkaç gündür blog yazamıyorum, bunun en büyük sebebi 11. gün akşamında Microsoft Azure Stream Analytics konusuna gözatmam oldu. 3 günde sadece 6 saat uyudum. Peki bu konu neden benim için bir anda bu kadar önemli hale geldi. Nedeni basit aslında, bu sene açmak için çalışmalarını bir sene önceden başlattığım KTO Karatay Siber Güvenlik Araştırma ve Geliştirme Topluluğu'nun en önemli vasıflarından biri olan sosyal medya analizini, bulut alanına taşıyarak ufak bir kod parçası ve PowerBI ile istediğim her data elimin altında olacak ve çok küçük bir masrafı olacak. powerBI - aayazokulu   powerBI - aayazokulu   Ve büyük gün geldi çattı. Yaklaşık bir sene boyunca üzerinde çalıştığım kendi Debian tabanlı Linux işletim sistemim benim için bitmişti. İşleri bu kadar basitleştiren bir sistem varken neden işkence çekeyim. Bu arada bitmişti derken; sadece Big Data çözümü için bitti, siber güvenlik için yine de kullanacağım.   Gün içerisinde Big Data üzerine daha fazla bilgi sahibi oldum. Özellik Big Data 3V 'yi daha iyi anladım. Aslında tam olarak bildiğim gibi değilmiş. Çünkü, 3V değil ve 5-6V var çok rahat. Aşağıdaki görsel ile size bu V'lerin ne olduğunu göstereyim biraz. big data aayazokulu

Eminim ki, zaman geçtikçe bu V'ler çoğalacak. Ve abartmadan söylüyorum Big Data alanında Microsoft en iyisi.

Stream Analytics üzerine eğitim veren ve 2 gün boyunca bana yardımcı olan Abdullah Altıntaş'a büyük teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
banner image

Random Posts

randomposts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Recent Posts

recentposts
banner image