“İnsanlar hayallerinize gülmüyorsa, hayalleriniz yeterince büyük değil demektir.” Robin Sharma

Yeni blog adresim https://fatihzor.github.io/

3 saniye içerisinde yönlendirileceksiniz...

My new blog address https://fatihzor.github.io/

You will be redirected in 3 seconds...

10 Eylül 2016 Cumartesi

Microsoft'ta 2. Gün: UI/UX ve Business Canvas

UI/UX ve Business Canvas



İlk teknik eğitimimiz baya eğlenceli ve dolu dolu geçti. Bugün az hakim olduğum konular üzerinde çok fazla bilgi edindim. Business Canvas konusunda uzun zamandır kullandığım için yeterince bilgim vardı. UI/UX konularında ise bilgim Business Canvas kadar çok değildi. Bugün bu bilgi eksikliğini kapatmanın memnuniyeti ile uyuyabilirim galiba.

Bugün eğitim sırasında yaptığımız çalışmalar bir fikirin projeye dönüştürülme aşamasıydı ve gerçekten doğru bir aşamaydı. UI/UX ile daha önceden dribbble aracılığı ile tanışmıştım, Business Canvas ile de ciz.io aracılığı ile kaynaşmıştım. Bu iki başlık projelerimizin başlangıç noktasıdır. Aslında buna proje demeyelim "Fikir" diyelim. İbrahim Kıvanç hocamızın anlattıklarından kendi anladığım kadarını anlatayım size; "Aklımız da birşeyler olduğunda hemen yapmaya başlarız. Sonra, şu eksik oldu, burası olmadı, şunu şuraya mı yerleştirseydim derken sıkılırız ve başlamadan biter aslında projemiz. Aklınızda bir fikir varsa bu gerçekten ileriye dönük bir proje olacaksa, bir start-up olacaksa en başta yapmamız gereken iş modelini (Business Canvas) ve kullanıcı arayüzünü (User Interface(UI)) kağıt üzerinde tasarlamak olsun."
Tabii ki bugün olan eğitim kağıt üzerine birşeyler çizmekten ibaret değildi. Daha önce adını bile duymadığım bir PowerPoint eklentisi kullandım. Üstelik benim bilgisayarımda da yüklü bir eklenti ama haberim yok :). Bu eklentimizin adı 'Storyboarding' ben ona Türkçe "Fikir Tasarlar" diyeceğim. Bu eklenti start-up sunumlarınızı yaparken gerçekten size büyük kolaylık sağlayacak fikrinizi uygulamaya dönüştürmeden uygulamanın kalıbını insanlara tanıtabileceksiniz.
Bugünün özeti olarak konu başlıkları, wireframing, storyboarding, business canvas ve UI/UX şeklinde sıralanıyor. Ama önemli birşey daha var bugün için. Bir fikri projeye dönüştürmeden önce analiz yapmanın önemi. Bu gerçekten can alıcı bir konu. Herkesin bir fikri var fakat insanların bu fikre gerçekten ihtiyacı var mı? Bu fikri projeye dönüştürdüğüm de insanların dikkatini çekebilecek miyim? Ya da daha önce böyle bir proje yapıldı mı? Eğer yapıldıysa benim projemin o projelerden ne gibi üstünlükleri var? Sorular sorular ... Bütün sorulara ben cevap veremem anketinizi oluşturup insanlar ulaştırın ve analizinizi yapın. Ama son soru için kısa bir ipucu vereyim (https://www.producthunt.com/). Ben ipucunu verdim araştırmak size kalsın ben yaklaşık iki saattir sitedeyim sizleri de beklerim :).
Bu konular hakkında daha fazla bilgi alabilmek için:
https://twitter.com/ikivanc
http://www.ibrahimkivanc.com/
İbrahim Kıvanç ile iletişim kurabilirsiniz.

Eğitmen bilgilerine ve günlük akışa sosyal medya hesaplarından #aayazokulu hashtagi ile ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
banner image

Random Posts

randomposts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Recent Posts

recentposts
banner image