“İnsanlar hayallerinize gülmüyorsa, hayalleriniz yeterince büyük değil demektir.” Robin Sharma

Yeni blog adresim https://fatihzor.github.io/

3 saniye içerisinde yönlendirileceksiniz...

My new blog address https://fatihzor.github.io/

You will be redirected in 3 seconds...

10 Eylül 2016 Cumartesi

Microsoft’ta 3. Gün: Yazılım Projelerinde Yönetim Ve Kontrol

Microsoft Yaz Okulu


Açık Akademi Yaz Okulu 3. gününde yoğun bir geçirsekte son anda ki Tolga Abi süprizi gerçekten bütün yorgunluğumuzu aldı. Bu blogu yazmaya başladığımdan beri olabildiğince teknik bilgilere yer vermeye çalışıyorum fakat her gün sektörün liderleri ve süpriz misafirlerimiz oluyor. Ben yine bunlardan bahsetmeyeceğim :)
Bugün eğitim başlı başına proje-kaynak yönetim ve kontrol üzerine idi. Microsoft'un kullanmayı sevdiğim bileşenlerinden biri olan TFS (Team Foundation Server) 'yi daha iyi kullanmayı öğrendim. TFS benim için özel bir bileşen fakat açık kaynak projelerim için vazgeçilmezim Git ve Github. Vazgeçilmezim Git ve Github dediysem TFS bunları desteklemiyor diye kesinlikle düşünmeyin. Çok da güzel destekliyor üstelik Git veya Github istemcisi kurmanıza gerek yok. TFS ile Visual Studio içerisine otomatik olarak eklenen Git ve Github istemcileri ayrı bir programa gereksinim duymaksızın çalışıyor.
Peki "TFS ve Git arasındaki fark ne?" diye sorarsanız. Git ile bütün commitler local'de depolanıp daha sonra server'a gönderilirken, TFS ile bütün commitler server'da depolanır. Ayrıca TFS ile branch ve merge işlemleri Git'e göre daha hızlı.
Kaynak kontrolü eğitimini tamamladıktan sonra proje yönetimi eğitimine başladık. Daha önce adını dahi duymadığım Agile'nin az çok ne olduğunu anlamaya çalıştım.
Agile kısaca Scrum'un Microsoft'taki karşılığıdır. Proje yönetiminizi maximum seviyede verimliliğe yükselten bu sistem kuşkusuz Microsoft'un her zaman olduğu gibi en başarılı işlerden biri. Ben yine de sizlere bu konu hakkında çok fazla teknik bilgi vermeyeceğim ama merak edenler olursa diye link vereyim. (http://stories.visualstudio.com/scaling-agile-across-the-enterprise/)
"Testing, yazılım geliştirme süreçlerinin üvey evladıdır." Bir sonraki eğitimde en sevdiğim cümle bu oldu. Yazılım süreçlerinin üvey evladı testing, beş ana süreçten oluşuyor. Bunlar;
  • UI Testing
  • UNIT Testing
  • Coded UI Testing
  • Performance Testing
  • Load Testing
Bir yazılımın gelişme süreci sırası ile; Develop, Build, Deploy ve Test şeklindedir. Ve şimdi siz öyle bir IDE düşünün ki baştan sona bütün süreçleri takip edebileceksiniz. Bu IDE sadece Visual Studio olabilir. Bir diğer dikkatinizi çekeceğim nokta ise Test sürecinin de TFS ile kontrol edebileceğinizdir. "TFS, hem kaynak kontrol, hem proje yönetim/takip hem de test aracıdır."

Eğitmen bilgilerine ve günlük akışa sosyal medya hesaplarından #aayazokulu hashtagi ile ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
banner image

Random Posts

randomposts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Recent Posts

recentposts
banner image